Projekti 3 (Space Shooter)


Kolmannessa Unity-projektissa toteutat yksinkertaisen Space Shooter -pelin. Ohjeistus ja esimerkit on hoidettu opetusvideoilla (englanniksi).

Säännöt ja arviointi

  • Projekti 3 sisältää tutoriaaleista kolme ensimmäistä lukua (ei lukua 4 “Extending Space Shooter”)
  • Peliin on toteutettava joitain omia muutoksia (esimerkkinä tämä opettajan toteuttama versio, jossa pelaajalla on 3 elämää (Health) ja peli vaikeutuu asteroidiaaltojen nopeutuessa ja tihentyessä)
    • Muutokset on toteutettu pääasiassa GameController.cs -scriptiin. Asteroidiaaltojen nopeuden kasvatus on toteutettu Mover.cs scriptiin (rb.AddForce(Vector3.forward* joku negatiivinen kerroin);). Joitain muutoksia on toteutettu myös DestroyByContact.cs -scriptiin.
  • Projekti 3:sta voi toteuttaa oman lopputyön jatkamalla pelin kehitystä luvun 4 “Extending Space Shooter” ohjeiden ja omien ideoiden mukaisesti

Projektin Assetit ja videot

  • Projektissa tarvittavat grafiikat yms. täältä (valitse “Open in Unity”).
  • Siirry tästä projektisivulle (sisältää kaikki video-ohjeet).

Muita Huomioita

  • Käytössäsi on hieman uudempi versio Unity -ohjelmasta, kuin videoissa
    • Build targetiksi voit valita WebGL
    • Muita versioeroja on listattu tänne (katso tarvittaessa)
  • Käytössäsi on eri koodieditori (Microsoft Visual Studio), kuin videoissa (MonoDevelop)
    • Pääset etsimään Unityn API:sta painamalla ensin Ctrl+Alt+M, jonka jälkeen Ctrl+H