Projekti 1 (2D UFO-peli)


Ensimmäisessä Unity-projektissa toteutat yksinkertaisen UFO-pelin. Projektissa käytetään matematiikasta tuttuja vektoreita. Aloita katsomalla alla oleva opetusvideo.

 

 

Vektorien lisäksi projektissa tarvitaan Unityn Awake() Start() Update() ja FixedUpdate funktioita. Katso alla olevat opetusvideot (2 kpl).

 

Peliobjektien liikuttelu toteutetaan Update() tai FixedUpdate() funktioiden sisällä hyödyntämällä Unityn Translate ja Rotate funktioita. Katso alla oleva opetusvideo aiheesta.

 

Prjotektin aloitus

Ohjeistus ja esimerkit on hoidettu opetusvideoilla (englanniksi). Projektissa tarvittavat grafiikat yms. ladataan Unity Asset Storesta.

Siirry tästä projektisivulle (sisältää kaikki ohjeet).

Huomioita

  • Käytössäsi on hieman uudempi versio Unity -ohjelmasta, kuin videoissa (ei merkittäviä eroja)
  • Käytössäsi on eri koodieditori (Microsoft Visual Studio), kuin videoissa (MonoDevelop)
    • Pääset etsimään Unityn API:sta painamalla ensin Ctrl+Alt+M, jonka jälkeen Ctrl+H

Lisätehtävä

Toteuta muutoksia PlayerController- ja Rotator -skripteihin ja tutki muutosten vaikutusta peliin (voit myös yrittää muuttaa pelin toiminnallisuutta).